6 januari 2017

Vlooybergtoren Tielt-Winge - Souvenirs op komst

Tielt-Winge. 

2016 werd het jaar van de Vlooybergtoren van Tielt-Winge dankzij de veelbesproken Vlaamse serie de Callboys, waarin ene Devon, Wesley, Jay en Randy potige escortediensten aanbieden en een bedrijfje opzetten in dildo’s. Alleen, het commercialiseren van hun rubberen upperdares liep niet zo gesmeerd. Tussendoor bracht regisseur Jan Eelen op magistrale wijze onze “zwevende ijzeren trap” in beeld. Zo ook in de laatste aflevering die geladen en tragi-komisch was. 

Of er een vervolg komt is nog niet duidelijk, maar ’t feit is dat er momenteel nog zowat 1486 dildo’s aan de man gebracht moeten worden. Tv-zender VIER, bij monde van Lies Maesschalk, liet al in Newsmonkey optekenen dat zij een webshop voor calltoys niet zien zitten (http://newsmonkey.be/article/71803).

Inmiddels is nu een knap idee uitgewerkt om aan de voet van de Vlooybergtoren deze luxe dildoys als exclusieve memorabilia aan te bieden via een ‘groene’ verkoopautomaat. Het betreft een energiezuinige automaat met LED i.p.v. de klassieke tl-lampen en gevoed via hoogtechnologische zonnepanelen met lithium-ion batterijen. Hij is bestand tegen vandalisme, past harmonieus in de omgeving en is quasi onderhoudsvrij. Het vullen van de Dildomatic kan gedaan worden door gemeentepersoneel (lichte handenarbeid, weinig stress) of een ambulante gepensioneerde. Betalen gebeurt met Payconiq of kredietkaart via een beveiligde 4G-netwerkverbinding. Deze verkoopautomaat kan 3 maal 60 dildo’s bevatten (de Jay XM, Devon XL  en Randy XXL). 

Voor een discrete inplanting gaat het aangeduide marketingbureau overleggen met de gemeentelijke diensten van Stedenbouw en Ruimtelijke Ordening. Het promobureau Billtoys hoopt natuurlijk dat onze liberale schepen Van de Gaer het concept genegen is en de plaatsings- en uitbatingsvergunning nog vóór het hoogseizoen kan afleveren.

Ook de mannelijke toeristen zullen aan hun trekken komen, want voor hen zou er een gelijkaardige automaat komen met keuze tussen een replica van de legendarische munt van Jay Vleugels, een miniatuur Vlooybergtrapje - in de aard van de Leeuw van Waterloo - of een rubberen wapenschild van Tielt-Winge.



Dankzij een concessieformule zal onze gemeente er risicoloos gevoelig beter van worden. Voor de toeristen is het een extra prikkel om naar de Blereberg af te zakken, om niet te spreken van een heuse toeloop als er een tweede seizoen van de Callboys op teevee komt. (http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-tielt-winge/iedereen-wil-plots-zwevende-trap-zien-a2891556/).
Een win-win zaak dus voor alle partijen en tevens een flinke opsteker voor schepen van Toerisme Yvette Duerinckx.

Nog deze tip: 
Ter orientatie is er de anonieme test van Flair: ”welke Callboy zou jij moeten boeken?” Klik hiervoor op deze link http://www.flair.be/nl/test/398042/test-welke-callboy-zou-jij-moeten-boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten